ALLER AU CONTENU

פורמולה E

DS AUTOMOBILES משלבת כוחות עם קבוצת PENSKE AUTOSPORT

לאחר קביעת מספר שיאים עם הדור השני של DS E-TENSE FE, ‏DS Automobiles חברה לקבוצת PENSKE AUTOSPORT למשך ארבע העונות הבאות של אליפות פורמולה E העולמית (ABB FIA).

קבוצת הפורמולה E ‏PENSKE AUTOSPORT הכריזה על צירוף צמד האלופים, שטופל ואנדורן וז'אן-אריק ורגן, היחידים בהיסטוריה של פורמולה E שזכו בתואר כפול, לשורותיה בעונת 2022-‏2023.

 

DS Automobiles היא שחקנית משמעותית במעבר לאנרגיה חשמלית והייתה אחת היצרניות הראשונות שהצטרפה לאליפות פורמולה E עם קבוצת DS Performance במטרה להפחית את ההשפעה הסביבתית שלה וקבלת הסמכה סביבתית של 3 כוכבים.

DS PERFORMANCE

Automobiles הקימה את מחלקת הספורט, DS Performance, בשאיפה לרכוש את הניסיון הדרוש כדי להאיץ את תהליך החשמול של מוצריה ולשפר את המוניטין.

 

בהמשך לגישה הזאת, מכונית המרוץ החד מושבית החדשה שלנו, DS E-TENSE FE23, שפותחה על ידי DS Performance תאפשר לנו לרכוש את ניסיון המרוצים הדרוש על מנת שנוכל להמשיך לפתח את הדור החדש של מכוניות חשמליות. DS Automobiles חברה ל-PENSKE AUTOSPORT במטרה לצרף לשורותיה את שני האלופים שזכו בתואר הכפול (נהג וקבוצה) בשנים 2019 ו-2020.

רכבי המירוץ DS E-TENSE

המכונית החשמלית מהדור השלישי, בצבעי השחור והזהב שמזוהים מיד, מגלמת באופן מושלם את האתוס של DS Automobiles ומהווה עדות לזינוק הטכנולוגי שביצעה.

ה-FE23 כוללת מספר שינויים מהותיים בהשוואה למתחרים. הדור השלישי של המכונית הוא המהיר ביותר על מסלולי הפורמולה E, עם מהירות מרבית של 280 קמ"ש ואף השלנו ממשקל המכונית 60 ק"ג (בהשוואה לדור השני). עם זאת, התוספת החשובה ביותר היא יעילות – כעת כאשר יותר מ-40% מהאנרגיה שנצרכת במהלך המרוץ נובעת מבלימה רגנרטיבית.

הדור השלישי

ה-DS E-TENSE FE23 גם חזרה יותר, עם מערכת הינע בהספק של 350 קילוואט, בהשוואה ל-250 קילוואט בדור השני ואף מצוידת במערכת הינע לכל הגלגלים. המנוע הקדמי מוסיף 250 קילוואט נוספים להספק המנוע האחורי כדי להכפיל את קיבולת ההספק ל-600 קילוואט. לבסוף, הודות למנוע הקדמי החדש, הדור השלישי הוא מכונות הפורמולה E הראשונה שאינה כוללת בלמים אחוריים הידראוליים.

הדור השלישי

באופן מכריע, ה-DS E-TENSE FE23 גם חזק יותר, מפיק 350 קילוואט לעומת 250 קילוואט במכונית Gen2, ומצויד בהנעה ארבע גלגלים. מערכת הנעה קדמית חדשה מוסיפה תוספת של 250 קילוואט לאחור, ומכפילה את כושר ההתחדשות לסך של 600 קילוואט. לבסוף, הודות למערכת ההנעה הקדמית החדשה, ה-Gen3 היא מכונית הפורמולה E הראשונה ללא בלמים אחוריים הידראוליים.

ביצועים ויעילות

ערכת הנעה שפותחה על ידי DS Performance

  • הספק מרבי: 350 קילוואט (476 CH)
  • מהירות מרבית: 173 קמ"ש (מותאם למעגלי רחוב)
  • בלמים: מערכת הנעה קדמית חדשה מוסיפה 250 קילוואט ל-350 קילוואט שנוצרו מאחור. מערכת בלימה חשמלית (בלימה על חוט) על כל ארבעת הגלגלים.
  • כוח שחזור אנרגיה במהלך בלימה: 600 קילוואט
  • 40% מהאנרגיה המשמשת במהלך המרוץ מגיעה מהתחדשות בבלימה
 
קיימות

לדברי הספק, סוללות ה-Gen3 הן מהמתקדמות והעמידות שיוצרו אי פעם. הם מיוצרים עם מינרלים ממקורות אחראיים לסביבה, בעוד שתאי הסוללה יעשו שימוש חוזר וממוחזר בתום אורך חייהם.

פשתן וסיבי פחמן ממוחזרים ישמשו לראשונה בבניית המרכב של המכונית. סיבי הפחמן ימוחזרו ממכוניות ה-Gen2 על מנת להפחית את הכמות הכוללת של סיבי פחמן חדשים שנוצרו.

טביעת הרגל הפחמנית של ה-Gen3 נמדדה משלב התכנון כדי לתעד את אמצעי החיסכון באנרגיה שננקטו כמו גם את ההשפעה הסביבתית הכוללת. כל הפליטות הבלתי נמנעות יקוזזו כחלק מההתחייבות של פורמולה E לאפס פחמן נטו.

 
חזית הטכנולוגיה

פותח על ידי DS Performance, חטיבת המירוצים של DS Automobiles, ה-DS E-TENSE FE23 יהיה הנשק המועדף עבור צוות DS PENSKE ונהגים שלה: מגן על אלוף העולם בפורמולה E, שטופל ונדורן, וז'אן-אריק ורגנה ¬ הנהג היחיד בהיסטוריה של פורמולה E זכה בתואר יותר מפעם אחת.

מחוזקת על ידי הקשר החדש שלה עם PENSKE AUTOSPORT, DS Automobiles נשארה מחויבת להשיג עוד ניצחונות ותארים, כמו גם שיאים חדשים, באליפות הכל חשמלית שממשיכה להוות וקטור להאצה לעבודות המחקר והפיתוח שלה.

עונה 9 של פורמולה E מבטיחה להיות אחת התחרותיות ביותר מאז החל מסע הפתיחה בשנת 2014, הודות למכונית ה-Gen3 החדשה והחדשנית, 11 קבוצות על הרשת ותקנות ספורט מחודשות. מרחקי המרוץ ייקבעו כעת על פי מספר הקפות במקום זמן, בעוד שצוותים יכולים להטעין במהירות את מצב ההתקפה שלהם במהלך עצירות הבור.

 

חדשנות בענף ייצור הרכב מגיעה תמיד ממסלול המרוצים

התעוזה והשאיפה לייצר את המכונית של המחר,

דוחפות את DS Automobiles לקבל השראה מטכנולוגיות המרוץ וליישם אותן בדגמי הכביש הבלתי רגילים שהיא מייצרת.

תרגום מוצלח ומצטיין של המיומנויות שנרכשות במסלולי הפורמולה E לקו הייצור של מכוניות כביש הוא המהות של רוח האוונגרד.

LES PILOTES

DS PENSKE

המחויבות לפורמולה E ושיתוף הפעולה עם אחד השמות היוקרתיים ביותר בענף מרוצי המכוניות מעניקים ל-DS Automobiles הזדמנות לכתוב פרק לגמרי בסיפורה: PENSKE AUTOSPORT.

 

החל מעונה 9, קבוצת DS PENSKE Formula E מעסיקה את הנהגים המובילים באליפות, לאחר שגייסה לשורותיה את אלוף העולם המכהן שטופל ואנדורן הבלגי, ואת ז'אן אריק ורגן, הנהג היחיד שזכה בתואר כפול (אליפות הנהגים ואליפות היצרנים).

 

עם PENSKE AUTOSPORT, שטופל ואנדורן וז'אן אריך ורגן, DS Automobiles מקווה לזכות בתארים נוספים ולהמשיך לתרגם טכנולוגיות חדשניות שפותחו עבור מסלול המרוצים לדגמים החדשים שהיא מייצרת – החל משנת 2024, החברה תייצר דגמים חשמליים בלבד.

הנהגים
DS PENSKE

המחויבות לפורמולה E ושיתוף הפעולה עם אחד השמות היוקרתיים ביותר בענף מרוצי המכוניות מעניקים ל-DS Automobiles הזדמנות לכתוב פרק לגמרי בסיפורה: PENSKE AUTOSPORT.

 

החל מעונה 9, קבוצת DS PENSKE Formula E מעסיקה את הנהגים המובילים באליפות, לאחר שגייסה לשורותיה את אלוף העולם המכהן שטופל ואנדורן הבלגי, ואת ז'אן אריק ורגן, הנהג היחיד שזכה בתואר כפול (אליפות הנהגים ואליפות היצרנים).

 

עם PENSKE AUTOSPORT, שטופל ואנדורן וז'אן אריך ורגן, DS Automobiles מקווה לזכות בתארים נוספים ולהמשיך לתרגם טכנולוגיות חדשניות שפותחו עבור מסלול המרוצים לדגמים החדשים שהיא מייצרת – החל משנת 2024, החברה תייצר דגמים חשמליים בלבד.

ז'אן אריק ורגן עונה לשאלות

מבט על

עונה 9

DS Automobiles סיימה במקום השלישי מתוך שבעה יצרנים שמשתתפים באליפות, עם שלושה פודיומים והמון מסקנות שנאספו ממרוצים מאתגרים. עם תואר כפול בשנים 2019 ו-2020, הציפיות מיצרנית מכוניות היוקרה מקבוצת Stellantis לעונה 10 הן להתמודד שוב על תואר האליפות.

כללים ותקנות

הכללים הבסיסיים של ABB FIA לאליפות העולם בפורמולה E

בהתאם לתקנות, המרוצים כעת נמדדים לפי מספר הקפות במקום משך זמן כדי לאפשר לקבוצות לתכנן טוב יותר את אסטרטגיית המרוץ שלהן. כדי להבטיח עקביות בעת המעבר למדידה לפי הקפות, הפסקות המרוץ בשל בעיות בטיחות או נהיגה תחת דגל צהוב מפוצים כעת בהקפות נוספות, במקום תוספת זמן למרוץ עצמו.
פורמט הקפות הדירוג
22 הנהגים יחולקו לשתי קבוצות. ארבעת המהירים מכל קבוצה יתמודדו זה מול זה בקרב נוק-אאוט. 
מהיר יותר מאי פעם
ההספק שמספקת המכונית Gen 3 הוא 350kW במוקדמות ו-300kW במירוץ. 
יותר תחרותיות
הפסקות מירוץ שנעשו על ידי ה-Safety Car ו-Full Course Yellow מפוצות כעת על ידי הקפות נוספות. 

הדירוגים

DS Automobiles: יצרנית המכוניות המצליחה ביותר באליפות פורמולה E

עונה
קבוצות
מסלולים
VICTOIRES
פודיומים
POLE POSITIONS
2022-2023
DS PENSKE
16
1
3
1
2021-2022
DS TECHEETAH
16
1
7
4
2020-2021
DS TECHEETAH
15
2
5
3
2019-2020
DS TECHEETAH
11
4
9
5
2018-2019
DS TECHEETAH
13
3
7
3
2017-2018
DS Virgin Racing
12
2
6
0
2016-2017
DS Virgin Racing
12
2
6
2
2015-2016
DS Virgin Racing
10
1
4
4
סה"כ
105
16
47
22

מידע נוסף

טכנולוגיית E-TENSE

טכנולוגיית חשמול מבית DS Automobiles.

טכנולוגיית נוחות

כדי להפוך כל נסיעה לחוויה.